نگاه نزدیک نارنجی: فبلت اکسپریا Z اولترا سونی
DOWNLOAD CITY
شهر دانلود
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان

  


 

نگاه نزدیک نارنجی: فبلت اکسپریا Z اولترا سونی

پس از مدت ها شایعات رنگارنگ، بالاخره سونی در چهارم تیرماه از فبلت فوق بزرگ Xperia Z Ultra رونمایی کرد و رکوردی جدید را در این بازار به نام خود ثبت نمود. محصولی زیبا، قدرتمند و جنگاور که در خور نام این غول فناوری شرقی است.
 
طی این مدت مطالب بسیار زیادی درباره این پرچمدار فبلتی سونی در نارنجی خوانده اید و کاملا با آن آشنا هستید. هرچند قرار است این محصول از فصل سوم سال ۲۰۱۳ وارد بازار شود و شاید مدت زمان زیادی باید منتظر بررسی نارنجی آن باشید. ولی امروز طی مراسمی که در هتل آتلانتیس شهر دوبی برگزار شد، اکسپریا Z اولترا سونی در دستان نارنجی قرار گرفت.
 
پس در ادامه مطلب با ماه همراه باشید تا نگاهی به کارایی و عکس های اختصاصی نارنجیاز Xperia Z Ultra بیندازید.
 
 
 
اجازه دهید قبل از هر صحبتی یک بار دیگر مشخصات جذاب و وسوسه کننده این فبلت را با هم مرور کنیم:

 
CPU: چهار هسته ای ۲.۲ گیگاهرتزی Krait 400
نمایشگر: ۶.۴ اینچ ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسلی. لمسی خازنی TFT Triluminous
جی پی یو: آدرینو ۳۳۰
رم: ۲ گیگابایت
سیسم عامل: اندروید 4.2 جیلی بیلی
حافظه داخلی: ۱۶ گیگابایت + اسلات میکرو اس دی
دوربین: ۸ مگاپیکسل - ۲ مگاپیکسل
ارتباطات: وای فای - بلوتوث 4.0 - پورت میکرو یو اس بی - جی پی اس - ان اف سی
ابعاد: ۱۷۹.۴ در ۹۲.۲ در ۶.۵ میلیمتر
وزن: ۲۱۲ گرم
 

IMG_1056_n.jpg

آنچه که در ابتدا کاملا به چشم می آید، طراحی این دستگاه است. اگرچه همانند دیگر اسمارت فون های ۲۰۱۳ سونی، پایه زبان طراحی آن اکسپریا زد است، اما کمربند فلزی به همراه شیشه آبدیده جلو و عقب دستگاه جلوه ای دیگر به آن بخشیده است.
 

kenare-note-2_n.jpg

محصولی بزرگ اندام که با نهایت ظرافت ساخته شده و کیفیت ساخت آن کاملا چشم نواز است. به نظر می رسد تلاش سونی به بار نشسته و همزمان با یافتن یک زبان طراحی خوش نوا، توانسته تا حد زیادی خودش را از شر پلاستیک در تولید اسمارت فون های رده بالا برهاند.
 

IMG_1061_n.jpg

هنگامی که این فبلت را در دست تان بگیرید، نه تنها تمامی اسمارت فون های غول پیکر بازار، که حتی ابزارهایی چون گلکسی نوت و اپتیموس جی پرو هم  از آن پس کوتوله می نمایند و دیگر جایی برای عرض اندام نخواهند داشت. البته اندازه آن هنوز به گونه ای است که برای قرار دادنش در جیب شلوارتان با مشکلی روبرو نخواهید شد. البته این موضوع بستگی به اندازه جیب تان هم دارد! اما وقتی آن را کنار گوش تان بگذارید چطور؟  
 

IMG_1063_n.jpg

در کنار این، نباید از خاطر برد که یکی از قوی ترین تلفن های هوشمند بازار را در دست داریم. پردازنده جذاب اسنپدراگون ۸۰۰ از کوالکام که نیروی خود را از باتری عظیم ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می گیرد و به نظر می رسد که از پس هر کاری بر خواهد آمد.
 

IMG_1068_n.jpg

نمایشگر هم با هر چیزی که بخواهید قابل استفاده است: از انگشت تان، گرفته تا قلم های لمسی یا حتی مدادتان. این صفحه همانند اکسپریا زد کیفیت 1080p را برای تان به ارمغان می آورد، البته در اندازه ای بزرگتر. و همین باعث می شود که چگالی آن پایین تر بیاید. ولی همچنان تصویری دلچسب را در اختیار دارید. 
 

IMG_1057_n.jpg

اگر چه این صفحه بزرگ برای وبگردی و گیم بسیار جذاب است و کار را راحت تر می کند. اما سونی به خوبی می داند که کار با یک دست با آن سخت است. برای همین کیبورد لمسی را کمی باریک تر طراحی کرده تا کار را آسانتر کند. 
 

kenare-xperia-z_n.jpg

zire-xperia-z_n.jpg

در کنار تمام دلبری های اکسپریا اولترا زد، رابط کاربری سونی را می توان یکی از نقاط ضعف اصلی آن دانست. به نظر می رسد که سونی رابط کاربری همیشگی خودش را، چندان برای دستگاهی با چنین سایزی، بهینه نکرده است.  
 
آیا قرار است این محصول تازه وارد بزرگ، قدرتمند، نازک و زیبای سونی آینده بازار را رقم بزند، یا اینکه تنها یک گجت دیگر در دکور تاریخی فبلت ها باشد؟ پیش بینی شما چیست؟

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها